پایان نامه ارشد با فرمت ورد ، دانلود پایان نامه مقطع ارشد ، پایان نامه ، پایان نامه با فرمت ورد ، دانلود پایان نامه ، پایان نامه با فرمت word، پایان نامه دکترا ، پایان نامه ، آرشیو پایان نامه ، دانلود پایاننامه ، پایانامه ، خرید پایان نامه ، سفارش پایان نامه ، پایان نامه ارشد ، مقاله ، مقاله با فرمت ورد ، دانلود مقاله ، مقاله ترجمه شده ، دانلد مقاله ، دانلود مقاله ترجمه شده ، مقاله با ترجمه ، طرح توجیهی ، کارآفرینی ، تهران کارآفرین ، طرح خوداشتغالی ، طرح کارآفرینی ، کسب درآمد اینترنتی ، بهترین راه کسب درامد اینترنتی ، راه عملی کسب درامد ،
تهران کارآفرین را بخاطر بسپارید(تی کی وب)، و newtk.ir ، tkweb.ir ، می توانید آرشیوی از پایان نامه های یک رشته ی خاص را تهیه کنید. پشتیبانی محصولات ٠٩٠١٠٥٩٣٦٠٧ هر پایان نامه ، مقاله و یا هر فایل دیگری با هر موضوعی را از ما بخواهید؛
تهران کارآفرین دانلود مقاله ترجمه شده با فرمت ورد پرورش کرم ابریشم طرح توجیه فنی اقتصادی

پایان نامه ارشد ، سنجش خلاقیت رشته علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی و روان‌شناسی

تهران کارآفرین را بخاطر بسپارید newtk.ir ،  tkweb.ir ، در صورتی که نتوانستید به صورت آنلاین پرداخت و دانلود نمایید برای خرید تلفنی با شماره ی ٠٩٠١٠٥٩٣٦٠٧ تماس بگیرید.

هر فایلی با هر موضوعی یا آرشیو کاملی از پایان نامه های رشته ی خود را از تهران کارآفرین بخواهید.

می توانید با ارسال یک مقاله لاتین به همراه ترجمه ، 3 پایان نامه ی دلخواهتان را رایگان دریافت کنید: greenagahi@yahoo.com

 

پایان نامه ارشد ، سنجش خلاقيت دانشجويان كارشناسي سه رشته علوم تربيتي، مشاوره و راهنمايی و روان‌شناسي دانشگاه شهيد بهشتی  و بررسي نگرش آنان در مورد تأثير دوره تحصيل دانشگاهي بر رشد خلاقيتشان

 

مقدمه :

خلاقيت به عنوان يك نياز عاليه بشري در تمام ابعاد زندگي او مطرح است و عبارت است از ، تحولات دامنه دار و جهشي در فكر و انديشه انسان ، به طوريكه حائز يك توانائي در تركيب عوامل قبلي به طرق جديد باشد را شامل مي شود . خلاقيت همچون عدالت ؛ دموكراسي و آزادي براي افراد مختلف داراي معاني مختلف مي باشد ولي يك عامل مشترك در تمام خلاقيتها اين است كه خلاقيت هميشه عبارت است از : «پرداختن به عوامل جديدي كه عامل خلاقيت در آنها موجود بوده و بعنوان مجموع ميراث فرهنگي عمل مي كند ولي آنچه كه تازه است تركيب اين عوامل در الگوي جديد است» (آقائي فيشاني، 1377ص ; 16).

تحقيق در مورد خلاقيت ، از زمان گالتون 1869شروع شد كه در مورد نوابغ شروع به مطالعه نمود . و جنبه هاي منشي و وراثتي آنرا مد نظر قرار داد . ولي آغاز واقعي آن به پژوهشهاي خلاقيت گيلفورد در سال 1950كه او را پدر و باني تحقيقات ، در زمينه خلاقيت شناخته اند، بايد دانست كه عوامل مختلف خلاقيت را از طريق تجزيه عوامل بررسي كرد. براي گيلفورد و همكارانش ، خلاقيت و حل مسئله در واقع پديده هاي بسيار مشابهي مي باشند كه در هر دو مورد فرد مجبور است در رفتار خود كار يا عملي راكه حداقل براي خودش تازه است ، را انجام دهد . يعني در مورد مسئله هاي جديد يا در مقابل موقعيتي جديد، پاسخي جديد بوجود آورد (آرلت ، 1359ص:2 ).

هر وقت كه كلمه خلاقيت را مي شنويم بي اراده به ياد كار ها و آثار برجسته هنرمندان وانديشمندان مي افتيم . ليكن بايد به خاطر داشته باشيم كه همواره لازمه خلاقيت نبوغ نيست. زيرا هر كس در كارهاي روز مره خود ، ممكن است خلاقيت از خود نشان دهد منتهي خلاقيت بعضي بيشتر است و بعضي كمتر ، مثلا"كسي كه در خانه دستگاهي كه قبلا"نديده است را تعمير مي كند،كد بانوئي كه غذاي جديد خوشمزه اي را مي پزد يا دانش آموزي كه شيوهاي جديد براي درس خواندن ابداع مي كند و باصرف وقت كمتر ، نتيجه بهتري بدست مي آورد ، همگي از قدرت خلاقيت خود استفاده کرده اند ( آقائي فيشاني ، 1377 ، ص : 19 ) .

در سالهاي اخير خلاقيت يکي از محورهاي مورد بحث در محيطهائي چون آموزش و پرورش و دانشگاه مي باشد . همچنين به اين نکته توجه شده است که روند آموزش براي فراگير بايد روندي پويا باشد . فراگير خود فعالانه در امر آموزش شرکت کند . تفکر کند و ايده هاي بکر ارائه نمايد ابراز ايده هائي که هم مربوط و هم غير معمول باشد و ديدن آنچه وراي طبيعت کنوني نهفته است محصول تفکر خلاق است . مسئله مهم در مورد خلاقيت فراگير اين است که وي گيرنده صرف نباشد بلکه بايد بتواند آنچه را که خود مي آموزد دوباره باهم ترکيب کند و محصول نوئي را بوجود آورد .

رشد خلاقيت به عوامل متعدد فردي چون (هوش ، ويژگيهاي شخصيتي ،...) و اجتماعي ( خانواده ، مدرسه ، تجربه و... ) بستگي دارد . هر يک از عوامل ذکر شده مي تواند در پرورش خلاقيت موثر باشد ولي رشد خلاقيت مي تواند به ميزان قابل توجهي تحت تاثير آموزش در محيطهائي مانند مدرسه و دانشگاه باشد چون فرد زمان لازم را در اختيار دارد تا در بسياري از موارد آموخته هاي تئوري خود را بارها و بارها تجربه کند و از بکار گيري آموخته هايش در زندگي بهره مند گردد . و مهمتر از همه اينکه با شيوه فکر کردن براي حل مسائل خود در زندگي آشنا مي شود که اساس تفکر خلاق را تشکيل مي دهد . با توجه به اهميت بحث تحقيق حاضر به بررسي جايگاه خلاقيت در محيط دانشگاهي مي پردازد . باتوجه به اينکه چنين تحقيقي در سطح دانشگاه مشاهده نشده است و با توجه به اينکه خلاقيت محدود به دوره سني خاصي نيست .

در ضمن تحقيق ابتدا به سنجش خلاقيت دانشجويان در سه رشته روانشناسي ، مديريت آموزشي و مشاوره و راهنمائي مي پردازيم و سپس به اين سوال جواب مي دهيم که آيا دوره تحصيل دانشگاهي فرد در رشد خلاقيت او تاثير داشته است يا خير ؟  

 


بيان مسئله :

از ويژگيهاي بارز انسان و محور اساسي حيات او قدرت اند يشه اوست. انسان در طول زندگي خويش هرگز از تفكر و انديشه فارغ نبوده و با نيروي تفكر صحيح، تصميم گرفته و توانسته است به حل مسائل و مشكلات بپردازد . و به رشد و تعالي نائل آيد . بنابراين تمام مو فقيتها و پيشرفتهاي انسان در گرو انديشه بارور و پوياست . از پيچيده ترين و عاليترين جلوه هاي انديشه انسان تفكر خلاق است كه درباره آن نظرات مختلفي وجود دارد . رايجترين تعريف محققان از خلاقيت عبارت از :"ايجاد طرحي جديد و متناسب". خلاقيت داراي عناصر تشكيل دهنده اي است:

عنصر اول ، قلمرو مهارتهاست كه مربوط به استعداد آموزش و تجربه در يك زمينه خاص است . و به مواد اوليه كار محسوب مي شود . زيرا براي اينكه افراد دريك حوزه خاص خلاق گردند بايد داراي مهارت لازم درآن زمينه باشند .

عنصر دوم ، مهارتهايي تفكر خلاق است . همه افراد از ويژگيهاي مختلفي برخوردارند كه باعث مي شود آنها بتوانند قلمرو مهارتهاي خود را در راه جديد بكار اندازند . اين ويژگيها و مهارتها را ميتوان با آموزش و تجربه گسترش داد .

عنصر سوم ، انگيزه است . انگيزه ميل به كار به خاطر همان كار است . اصولا"انگيزه زماني ايجاد مي شود كه شخص كار را جالب ، جذاب و رضايت بخش ببيند . و به انجام آن علاقه مند گردد . براي ظهور و تقويت خلاقيت در افراد بايد محل تقاطع اين سه عنصر مشخص گردد . زيرا اين محل تقاطع ، تركيب پرقدرتي است كه شخص را به سوي خلاقيت سوق مي دهد (آقائي فيشاني 1377)

رشد و توسعه خلاقيت ، وابسته به عوامل مختلف فردي، اجتماعي مانند : هوش ، خانواده و ويژگيهاي شخصيتي و ... وغلبه بر موانع مختلف فردي و اجتماعي مانند ترس از شكست، قوانين محدود آن مستلزم پرورش آن است . تورنس[1] معتقد است كه جامعه براي بقا نيازمند است كه ، قدرت خلاق افراد خود را توسعه و مورد استفاده قرار دهد . خلاقيت بشر مهمترين اسلحه اوست و با آن مي تواند فشارهاي روحي ناشي از زندگي روزانه و ناشي از امور فوق العاده را از بين ببرد. بنابراين با آموزش صحيح افراد مي توان توان بالقوه آنان براي خلاقيت را بالا برد .(آقائي فيشاني،1377)

يکي از مراکز بسيار موثر در آموزش تفکر خلاق براي افراد جامعه محيطهاي آموزش و پرورش و بخصوص محيط دانشگاهي مي باشد . دانشگاه در بسياري از موارد نقطه شروع ورود افراد به فعاليتهاي اجتماعي است . توانا سازي فرد از نظر فردي و اجتماعي و از نظر ايجاد و گسترش دانش و تربيت متخصصان که بتواند صلاحيتهاي علمي و مهارتهاي عملي لازم را براي انجام وظائف خود در جامعه دارا باشند از نتايج و اهداف آموزشهاي دانشگاهي است. ورود فرد در هر بخش از امور جامعه و موفقيتش ، با طرز تفکر او در نحوه انجام کار ارتباط تنگاتنگ دارد . تفکر خلاق فرد را ياري مي دهد تا با توجه به موقعيت و شرايط کاري که در آن واقع شده راه حلهاي متعدد و مختلف انجام کار و حل مشکلات بيابد . رسيدن به چنين هدفي نيازمند آموزش خلاقيت است . از مناسبترين مراکز موجود ، محيطهاي آموزشي از جمله دانشگاه مي باشد . تحقيق حاضر به بررسي خلاقيت و فرايند آن از جنبه هاي مختلف پرداخته و ميزان خلاقيت افراد در سه رشته دانشگاهي را مي سنجد .  

سوال اصلي در اين تحقيق اين است كه آيا تحصيلات دانشگاهي در رشد خلاقيت دانشجويان كارشناسي در سه رشته مشاوره ، روانشناسي و مديريت آموزشي تاثير داشته است يا نه ؟ .

 

اهميت و ضرورت تحقيق :

نوآوريها هيچگاه نتيجه كار وکوشش و تفكر يك يا چند انسان با استعداد و نابغه نيستند، بلكه حاصل جمع مشاركت هزاران و حتي دهها هزار نفرند كه در زمينه خاصي ، فعاليت خاصي را بعمل مي آورند . و در التقاط و تجمع نتايج كار ديگران در همان حوزه تعيين كننده پيشرفت است . عدم تغيير و تحول رامي توان نماينگر انحطاط تدريجي دانست .


 

« فهرست مطالب »

 

عنوان                                                                              صفحه

 

تشكر و قدرداني------------------------------------------------------ أ

 

چكيده ----------------------------------------------------------- د

 

فهرست مطالب------------------------------------------------------ ه

 

فهرست جداول ----------------------------------------------------- ط

 

فهرست نمودارها ---------------------------------------------------- ل

 

--

 

فصل اول : طرح كلي پژوهش----------------------------------------- 1

 

دعاي هنرمند------------------------------------------------------- 2

 

مقدمه---------------------------------------------------------------------- 3

 

بيان مسئله --------------------------------------------------- 6

 

ضرورت و اهميت حرکت به سوي خلاقيت ------------------------------ 8

 

اهداف تحقيق ----------------------------------------------------- 10

 

فرضيات تحقيق ---------------------------------------------------- 12

 

تعريف مفاهيم و واژه ها---------------------------------------------- 12

 

محدوديتهاي تحقيق------------------------------------------------- 13

 

خلاصه فصل------------------------------------------------------ 15

 

 

 

فصل دوم : سابقه موضوع تحقيق ------------------------------- 16

 

مقدمه----------------------------------------------------------- 17

 

ساختار مغز و عملکرد آن--------------------------------------------- 18

 

تعاريف خلاقيت :--------------------------------------------------- 25

 

1 . نگرشهاي خاستگاهي :-------------------------------------------- 26

 

2 . نگرشهاي فرايندي :----------------------------------------------- 27

 

رابطه هوش و خلاقيت ----------------------------------------------- 31

 

فرايند خلاقيت :---------------------------------------------------- 36

 

         مراحل والاس ------------------------------------------------ 37

 

         مراحل اسبورن ----------------------------------------------- 39

 

         مراحل تورنس ----------------------------------------------- 41

 

نظريه هاي خلاقيت :------------------------------------------------- 42

 

  1. نظريه هاي جهان باستان-------------------------------------------- 42
  2. نظريه هاي جديد فلسفي -------------------------------------------- 44
  3. نظريه هاي روان شناسي ------------------------------------------- 45
  4. روانکاوي جديد ------------------------------------------------- 46

 

خصوصيات افراد خلاق ---------------------------------------------- 49

 

نيازهاي افراد خلاق ------------------------------------------------- 56

 

عوامل موثر در خلاقيت----------------------------------------------- 58

 

         هوش ------------------------------------------------------ 59

 

         ويژگيهاي شخصيتي-------------------------------------------- 61

 

         خانواده----------------------------------------------------- 63

 

         مدرسه و دانشگاه و نقش آن در خلاقيت ------------------------------ 65

 

نقش انگيزه هاي دروني و بيروني در خلاقيت-------------------------------- 69

 

تاثيرات عوامل خاص بر خلاقيت :--------------------------------------- 70

 

         سن ------------------------------------------------------- 70

 

         جنس------------------------------------------------------ 71

 

         ارزشها و فشارهاي اجتماعي -------------------------------------- 71

 

         تحصيلات--------------------------------------------------- 72

 

         نقش کوشش در خلاقيت---------------------------------------- 72

 

شرايط محيطي مطلوب براي خلاقيت ------------------------------------- 73

 

تكنيكهاي خلاقيت و نو آوري------------------------------------------ 74

 

       يورش فكري-------------------------------------------------- 75

 

     مدل سينكتيكس ------------------------------------------------ 77

 

     تكنيك دلفي ... ------------------------------------------------ 78

 

آموزش خلاقيت --------------------------------------------------- 87

 

الف : آموزش و پرورش عمومي خلاقيت---------------------------------- 87

 

       آموزش خلاقيت در جهان ---------------------------------------- 88

 

ب : آموزش خلاقيت در كودكان و دانش آموزان --------------------------- 89

 

     نكات قابل توجه در آموزش خلاقيت به فراگيران-------------------------- 93

 

   آنچه مربي براي پرورش فكر خلاق بايد انجام دهد ------------------------- 96

 

   محتواي درسي فراگير و ارتباط آن با خلاقيت ---------------------------- 99

 

اصول اساسي در پرورش خلاقيت -------------------------------------- 107

 

عوامل موثر در پرورش خلاقيت --------------------------------------- 108

 

نقش امنيت و آزادي رواني در خلاقيت ---------------------------------- 113

 

خلاقيت و حل مسئله ----------------------------------------------- 115

 

خلاقيت و پيشرفت تحصيلي ----------------------------------------- 117

 

خلاقيت و هنر --------------------------------------------------- 118

 

خلاقيت و توسعه اقتصادي ------------------------------------------- 121

 

اثر محرک عاطفي در خلاقيت ---------------------------------------- 122

 

شرايط لازم جهت استفاده حداکثر از قدرت تصور در خلاقيت ------------------ 126

 

موانع خلاقيت ---------------------------------------------------- 128

 

عامل شانس در کاوش در مسير خلاقيت --------------------------------- 127

 

با تصور خلاق مي توان روابط شخصي را بهبود بخشيد------------------------ 139

 

سوابق پژوهش در ايران --------------------------------------------- 141

 

سوابق پژوهش در خارج -------------------------------------------- 143

 

نتيجه گيري و جمع بندي فصل دوم------------------------------------- 147

 

 

 

فصل سوم : روش اجراي پژوهش-------------------------------- 150

 

روش تحقيق----------------------------------------------------- 151

 

روش گرد آوري اطلاعات------------------------------------------- 152

 

ابزار گردآوري اطلاعات -------------------------------------------- 152

 

جامعه آماري----------------------------------------------------- 152

 

تعداد و روش نمونه گيري ------------------------------------------- 153

 

نمره گذاري آزمون ------------------------------------------------ 154

 

نحوه تبديل نمره خام به نمره استاندارد ---------------------------------- 154

 

اعتبار آزمون----------------------------------------------------- 155

 

روش استخراج مصاحبه كتبي ----------------------------------------- 155

 

اساس تئوريكي پرسشنامه و مصاحبه كتبي -------------------------------- 156

 

روشهاي آماري--------------------------------------------------- 156

 

خلاصه فصل----------------------------------------------------- 158

 

--

 

فصل چهارم :يافته هاي پژوهش و تجزيه و تحليل آنها ------------ 159

 

مقدمه---------------------------------------------------------- 160

 

تجزيه يافته هاي پژوهش -------------------------------------------- 161

 

تحليل يافته هاي پژوهش--------------------------------------------- 205

 

خلاصه فصل ---------------------------------------------------- 208

 

 

 

فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهادات --------------------- 209

 

نتيجه گيري------------------------------------------------------ 210

 

پيشنهادات------------------------------------------------------- 212

 

منابع ---------------------------------------------------------- 214

 

پيوستها -------------------------------------------------------- 221

 

 


« فهرست جداول»

 

عنوان                                                                            صفحه

 

جدول 1-2 عوامل و عناصر خلاقيت ------------------------------------- 59

 

جدول 1-3 پنج دامنه توضيح نمرات استاندارد ----------------------------- 154

 

جدول 1-4 فراواني و درصد فراواني خلاقيت افراد سه گروه شركت كننده در پرسشنامه CREE          161

 

جدول 2-4 پاسخ افراد سه گروه مشاوره، مديريت آموزشي و روان‌شناسي به سوال 1 مصاحبه كتبي     162

 

جدول 3-4 پيشايندي سوال يك مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد ------------- 164

 

جدول 4-4 آزمون خي دو سوال يك مصاحبه كتبي ------------------------- 164

 

جدول 5-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال (1-2) مصاحبه كتبي--------------- 165

 

جدول 6-4 پيشايندي سوال (1-2) مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد----------- 166

 

جدول 7-4 آزمون خي دوي سوال 1-2 مصاحبه كتبي----------------------- 166

 

جدول 8-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 2-2 مصاحبه كتبي---------------- 167

 

جدول 9-4 پيشايندي سوال 2-2 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------- 169

 

جدول 10-4 آزمون في دو سوال 2-2 مصاحبه كتبي------------------------ 169

 

جدول 11-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 1-3 مصاحبه كتبي--------------- 169

 

جدول 12-4 پيشايندي سوال 1-3 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------ 171

 

جدول 13-4 آزمون في دو سوال 1-3 مصاحبه كتبي------------------------ 171

 

جدول 14-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 2-3 مصاحبه كتبي--------------- 171

 

جدول 15-4 پيشايندي سوال 2-3 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------ 173

 

جدول 16-4 آزمون في دو سوال 2-3 مصاحبه كتبي------------------------ 173

 

جدول 17-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 1-4 مصاحبه كتبي--------------- 173

 

جدول 18-4 پيشايندي سوال‌ها مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد -------------- 175

 

جدول 19-4 آزمون خي دوي سوال 1-4 مصاحبه كتبي---------------------- 175

 

جدول 20-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 2-4 مصاحبه كتبي--------------- 175

 

جدول 21-4 پيشايندي سوال 2-4 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------ 177

 

جدول 22-4 آزمون خي دو سوال 2-4 مصاحبه كتبي----------------------- 177

 

جدول 23-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 1-5 مصاحبه كتبي--------------- 177

 

جدول 24-4 پيشايندي سوال 1-5 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------ 179

 

جدول 25-4 آزمون خي دوي سوال 1-5 مصاحبه كتبي---------------------- 179

 

جدول 26-4 پاسه سه گروه آزمودني به سوال 2-5 مصاحبه كتبي--------------- 179

 

جدول 27-4 پيشايندي سوال 2-5 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------ 181

 

جدول 28-4 آزمون خي دو سوال 2-5 مصاحبه كتبي----------------------- 181

 

جدول 29-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 1-6 مصاحبه كتبي -------------- 181

 

جدول 30-4 پيشايندي سوال 1-6 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------ 183

 

جدول 31-4 آزمون خي دو سوال 1-6 مصاحبه كتبي----------------------- 183

 

جدول 32-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 2-6 مصاحبه كتبي--------------- 184

 

جدول 33-4 پيشايندي سوال 2-6 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد------------ 185

 

جدول 34-4 آزمون خي دو سوال 2-6 مصاحبه كتبي----------------------- 185

 

جدول 35-4 پاسخ سه گروه آزمودني به سوال 7 مصاحبه كتبي----------------- 186

 

جدول 36-4 پيشايندي سوا 7 مصاحبه كتبي و ميزان خلاقيت افراد--------------- 188

 

جدول 37-4 آزمون خي دو سوال 7 مصاحبه كتبي-------------------------- 188

 

جدول 38-4 پاسخ سه گروه آزمودني سوال 1-8 مصاحبه كتبي---------------- 188

 

جدول 39-4 پاسخ سه گروه آزمودني سوال 2-8 مصاحبه كتبي ---------------- 190

 

جدول 40-4 پاسخ افراد سه گروه آزمودني به سوال 9 مصاحبه كتبي------------- 191

 

جدول 41-4 وضعيت افراد از نظر جنس شركت كنندگان در پرسشنامه CREE مصاحبه کتبي            192

 

جدول 42-4 پيشايندي جنس افراد سه گروه آزمودني و ميزان خلاقيت آنان--------- 193

 

جدول 43-4 آزمون خي دوي جنس افراد شركت كننده و ميزان خلاقيت آنان------- 193

 

جدول 44-4 وضعيت سني افراد شركت كننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه كتبي -- 194

 

جدول 45-4 پيشايندي سن افراد سه گروه آزمودني و ميزان خلاقيت آنان---------- 196

 

جدول 46-4 آزمون كروكسال داليس سن افراد شركت كننده و ميزان خلاقيت آنان--- 196

 

جدول 47-4 وضعيت رشته تحصيلي افراد شركت كننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه كتبي            197

 

جدول 48-4 پيشايندي رشته تحصيلي افراد سه گروه آزمودني و ميزان خلاقيت آنان--- 198

 

جدول 49-4 آزمون خي دو رشته تحصيلي افراد و ميزان خلاقيت آنان------------- 198

 

جدول 50-4 وضعيت معدل افراد شركت كننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه كتبي-- 199

 

جدول 51-4 پيشايندي معدل افراد سه گروه آزمودني و ميزان خلاقيت آنان--------- 201

 

جدول 52-4 آزمون كروكسال واليس معدل افراد شركت كننده و ميزان خلاقيت آنان-- 201


« فهرست نمودارها»

 

عنوان                                                                               صفحه

 

نمودار 1-2 محل تقاطع خلاقيت (در عوامل موثر در خلاقيت)-------------------- 58

 

نمودار 2-2 عمل مطلوب يادگيري زتروي--------------------------------- 67

 

نمودار 1-4 فراواني ميزان خلاقيت افراد در سه رشته مختلف مشاوره، روان‌شناسي و مديريت آزمودني و استفاده از پرسشنامه CREE نشان مي‌دهد. ------------------------------------- 161

 

نمودار 2-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته به سوال 1 مصاحبه كتبي را نشان مي‌دهد. ---- 163

 

نمودار 3-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-2 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد. ------ 165

 

نمودار 4-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-2 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد. 168

 

نمودار 5-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-3 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد. ------ 170

 

نمودار 6-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-3 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد. ------ 172

 

نمودار 7-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-4 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد. ------ 174

 

نمودار 8-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-4 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد. ------ 176

 

نمودار 9-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-5 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد. ------ 178

 

نمودار 10-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-5 مصاحبه كتبي نشان مي‌دهد.           180

 

نمودار 11-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-6 مصاحبه كتبي را به طور كمي نشان مي‌دهد. 182

 

نمودار 12-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-6 مصاحبه كتبي را به طور كيفي نشان مي‌دهد.----------------------------------------------------------- 184

 

نمودار 13-4 فراواني پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 7 مصاحبه كتبي را به طور كيفي نشان مي‌دهد.     186

 

نمودار 14-4 وضعيت جنس افراد شركت كننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان مي‌دهد.        192

 

نمودار 15-4 وضعيت سني افراد شركت كننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان مي‌دهد.         195

 

نمودار 16-4 فراواني افراد شركت كننده در هر كدام از رشته‌ها در پرسشنامه CREE را نشان مي‌دهد. 197

 

نمودار 17-4 معدل افراد شركت كننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه كتبي در سه رشته مختلف را به طور كلي نشان مي‌دهد. ----------------------------------------------------- 200

 

نمودار 18-4 معدل افراد داراي خلاقيت بالا را در سه گروه آزمودني به طور كلي نشان مي‌دهد.          202

 

نمودار 19-4 معدل افراد داراي خلاقيت متوسط را در سه گروه آزمودني به طور كلي نشان مي‌دهد.     203

 

نمودار 20-4 معدل افراد داراي خلاقيت پايين را در سه گروه آزمودني به طور كلي نشان مي‌دهد.        203

 

نمودار 21-4 آزمون ضريب هم بستگي پيرسون كه پراکندگي معدل در برابر نمرات استاندارد خلاقيت سه گروه آزمون را نشان مي‌دهد. ------------------------------------------------ 204

 

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان
(شامل 50% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 14,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
sanjeshe-khallaghiat_366705_5620.zip525.7k